Folyami hajós beszámoló- Lőrinc levele

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Email this to someonePrint this page

02Vendéglátóssuli befejezése után fél évvel sikerült szerződést kapnom folyami hajóra Budapest és Amszterdam között.22 éves voltam szerintem fiatal ahhoz hogy egy ilyen munkát elvállaljak,az angolom sem volt akkor olyan jó,szerencsém volt, hogy megkaptam a munkát.Voltam már előtte külföldön pár helyen,de csak nyaralni,a vendéglátós sulival 3 hetet Berlinben töltöttem gyakorlaton,de azt nem nevezném szigorú munkának. Nagyon vártam az indulás napját!

Hollandiába vittek minket ahol a hajó egy dokkban állt. Félig kint az orra. Új hajó volt meg a belső munkálatokon dolgoztak. Mi egy másik hajón voltunk elhelyezve,a cég fizette az étkezésünket nagy jó éttermi kaját kaptunk. Tréning volt és érkeztek az áruk a hajóra.

Az asztalokat is mi tettük be az étterembe,bor,élelmiszer,ágynemű,minden érkezett. Miután minden a helyere került,eljött az indulás napja. Tartottunk egy megnyitó ünnepséget,azok vettek részt rajta akik a hajón dolgoztak.A munka úgy zajlott,hogy reggeli 7-kor kezdődött utána volt egy-vagy 2 óra szünet ebéd ha volt, mert néha az utasok nem voltak a hajón akkor elmaradt az ebéd. Az ebéd 12 vagy 12.30 -kor és egy órás volt. Délután volt 4 vagy 5 óra szünet,ahol mivel a hajó általában állt mindig volt időnk kimenni körülnézni az adott városban ahol álltunk.Este vacsora 7-10-ig utána megint szabadok voltunk és kimehettünk ha állt a hajó. Szerintem ez jó munkaidő volt,mert dolgoztunk keményen, de volt bőven szabadidőnk is. Az első próbaút Hollandia es Belgium között volt, azért ha a hajóval valami van akkor nem vagyunk túl messze Hollandiától.
Estefelé az üres hajó megérkezett Amszterdamba, nagyon izgultunk mivel kimenő napunk volt nem is volt vendégünk ők csak két nap múlva érkeztek Amerikából,vagy Ausztraliából. Elindultunk az éjszakába 4 vagy 5-en a hajóról. Nekem tetszett Amszterdam, volt ott minden részletekbe nem mehetek bele :).

Aztán két nap múlva megkezdtük első körutunkat, elindultunk este Belgium felé. Megálltunk Belgiumban több helyen is, de a legnagyobb város Antwerpen volt. Délután mi is kimentünk körülnézni, nekem nagyon tetszett a város, régi házak, templomok és a sör is nagyon finom volt. Aztán vissza Amszterdamba az új utasokkal megkezdtük az első utunkat Budapest felé.

Már vártam mivel 2 hónapja nem voltam otthon és a hajó két napot állt Budapesten.Útközben sok német városban megálltunk, például Köln-ben, Regensburgban, Ausztriában is megálltunk 2 helyen egyik Bécs volt.

A hat hónap alatt sok kalandban volt részem, az angolom is jobb lett és szakmai tapasztalatot is szereztem. Megtanultam más nemzetekkel együtt lakni,dolgozni. És sok pénzt félreraktam :).
A hajó után jött Amerika. Ha érdekel titeket arról is tudok írni.